Jídelníček pro zdravé a štíhlé tělo

Být a žít ve zdravém a štíhlém těle je v podstatě velmi jednoduché. Kouzlo spočívá ve vyrovnaném poměru zásadotvorných a kyselotvorných potravin (tabulka zde). Zásadotvorných potravin by mělo být v jídelníčku zastoupeno 70 %.  Klasická česká strava (jak v domácnostech, tak v restauracích) sestává v poměru přesně obráceném, často i z 90 % talíř obsahuje kyselotvorné potraviny, které ke štíhlosti a zdraví nepřispívají. Odhodlání a láska k sobě samému pomůže ve změně zažitých vzorců a stereotypů. Začíná léto plné pohody a slunce, nejlepší čas na změnu přístupu k sobě, svému tělu, zdraví.

Při sestavování svého jídelníčku je potřeba zohlednit Váš věk, výšku, váhu, pohybovou aktivitu, životní styl, zdravotní stav, zvyky, chuťové preference atd.

Pozn.: S tímto stylem jídelníčku (převážně rostlinná strava, odkyselující) nemusíte řešit množství :) a Vaše postava zůstává Štíhlá z jídla :)

 

Ukázka jídelníčku ze zásadotvorných potravin:

Jak začínám den? Ráno po probuzení vypiji 2 dcl odstáté vody. Pak následuje 2 dlc Zeleného ječmene.

Snídaně

  • 3 dcl Zeleného smoothie (směs ovoce a listové zeleniny, např. banán, jahody, goji, chia semínka, polníček rozmixovaný ve vodě nebo v mandlovém mléku) k tomu kousky ovoce, recept ZDE.

Svačinka

  • Ovoce syrové nebo sušené (např. datle, fíky) nebo raw kaše množství intuitivně dle chuti.

Oběd

Svačinka

Večeře

  • Na studeno např.: žitný kváskový chléb, zelenina, tempech, kvalitní hořčice nebo Caprese (veganská mozzarella z kokosového oleje, rajčata, bylinky) s celozrnným chlebem.
  • Teplé večeře jsou např. celozrnný kuskus s červenou řepou nebo hustá luštěninová polévka (např. z červené čočky) se zeleninou.

Pitný režim:

Voda, bylinkové čaje (např. odkyselující), maccacino, roibos, matte aj.