Nedostatek energie. Co s tím ?

Pro zvýšení energie a snížení únavy jsem vždy pila kávu, zelené čaje, nebo dokonce povzbuzovací nápoje. Ráno jsem začala kávou, odpoledne další, abych se dostala do kondice, někdy dokonce i navečer. Problém je v tom, že káva bere energii z těla. Obecně kofein, ale i jiné povzbuzovadla fungují tak, že vezmou rezervy z těla a dají je hned k dispozici, bohužel vždy na dluh do budoucnosti. Nevytváří vyživující energii, ani nemohou, logicky nemají z čeho, nemají totiž žádné vitamíny, minerály ani enzymy.

Jeden z největších energetických zlodějů je volba špatné stravy. Tučná jídla, polotovary, příliš mnoho rafinovaných sladidel. Další příčinou nízké energie je nedostatek správných sacharidů, příliš mnoho tuků ve stravě a přejídání se.

Další faktory, které vedou k nízké energii, patří nedostatek spánku, nedostatek cvičení a stres.

Bez ohledu na to jak jste unavení a vyčerpaní jsou věci, které můžete udělat, abyste získali energii zpět a cítili se znovu fit.

Výrazné zvýšení energie získáte tím, že začnete svůj den zeleným smoothiem k snídani. Vypustíte muffin a kávu, míchaná vejce, celozrnný toust, a místo toho si dáte šálek s mnoha druhy ovoce a zeleniny.

Ovoce je skutečná snídaně šampiónů. Naplňte svůj mixér a umixujte si vaše oblíbené druhy ovoce - banán, mango, ananas nebo jejich kombinace. Přidejte dva nebo více velkých hrstí své oblíbené listové zeleniny a lžíci mletého lnu nebo Chia semínek pro dolnění Omega-3 mastných kyselin.

Tak jednoduše můžete začít svůj den - energetizující sacharidy, vitamíny, minerály, antioxidanty.

Dalším úžasným povzbuzovačem, který si podávám každé ráno ½ hodiny před smoothiem, je Zelený ječmen. Dávka 2x denně mě nakopne a zároveň dostane do nutričního klidu - můžu příležitostně v klidu  jíst i méně zdravé potraviny a zároveň jsem chráněna tímto zeleným společníkem na mé cestě za zdravím :)

Zde je smoothie recept na zvýšení vaší energie:

Banán s Goji a Maca práškem

Složení:

  • 2 středně velké banány, oloupané
  • 2 lžíce sušené bobule goji
  • 1/2 šálku červené hrozny
  • 6 celých jahod (čerstvé nebo mražené)
  • 3 šálky (nebo velké hrsti) čerstvého baby špenátem, nasekané
  • 1 polévková lžíce syrové Maca kořen prášek (volitelně, pro extra energii)
  • 250ml filtrované vody

Kalorie: 367 | Tuky: 2 g | Bílkoviny: 8 g | Sacharidy: 89g | Vláknina: 12,5 g | Vápník: 12% | Železo: 4.7mg | Vitamin A: 405% | Vitamin C: 137%

Postup:

Přidejte všechny ingredience kromě špenátu do mixéru a stiskněte tlačítko "Pulse" několikrát. Dále přidejte špenát a mixujte na vysokou rychlost po dobu 30 sekund nebo dokud nebude smoothie krémové.