PERFEKTNÍ ZELENÝ KOKTEJL

Zelené smoothies jsou rychlé a snadné, a vyžadují pouze mixér, ostrý nůž a prkénko :-) Vytvořit lahodné koktejl s hustou, krémovou texturou, je umění. Naštěstí, toto umění se může naučit každý ! Jakmile budete znát základy, můžete si vytvořit své vlastní výtvory, a nikdy vás neomrzí stejné recepty den po dni.
 
Co je Zelené Smoothie?
Zelené smoothie je koktejl z čerstvých ovocných  plodů ( např. banán, jablko, pomeranč, mango )  a tmavé listové zeleniny (např. špenát , polníček , mangold, různé druhy salátů a dokonce i pampeliška).
Zelená smoothies jsou bohaté na vitamíny, minerály, antioxidanty, vlákniny a bílkovin. Typický recept obsahuje alespoň 3-5 porcí čerstvého ovoce a zeleniny. 
Jste připraveni skočit a svůj první zelený koktejl? Pak čtěte dál!
 
Jak udělat perfektní Green Smoothie
  • Krok 1 - při vytváření zeleného koktejlu je přidání tekutiny
Přidání tekutiny pomáhá při mixování směsi ovoce a zeleniny, a zároveň tím není smoothie tak silně koncentrované (lze podle chuti tekutinu ubírat nebo přidávat). Množství tekutiny závisí na mixéru, zančce a modelu, s tím budete muset experimentovat, ale 250 - 300 ml je obecně akorát.
Moje oblíbené tekutiny: filtrovaná voda, kokosová voda (z mladého, thajského kokosového ořechu), čerstvě vymačkané ovocné šťávy (ne kupované), vlastní mléko ze semínek (snadno vytvoříte své vlastní z mandlí, kešu, lískových ořechů, pistácií, para ořechů a kokosu).
 
  • Krok 2 - vyberte a přidejte ovoce
Základní ovoce dá zelenéu smoothie známou krémovou texturu. Pokud by jste ho tam nepřidali, nedá se to pít, je to moc hořké a kyselé, a nakonec by vám vůbec nechutnalo. No a o chuť jde především.
Pro dokonalou hladkou texturu použijte "krémové" ovoce jako banány, mango, broskev, hruška, jablko, papája atd. Zkuste také 1/4 avokáda pro nějaké extra smoothie.
Vyvarujte se na vodu bohaté ovoce jako je meloun, hroznové víno a pomeranče (můžete je použít v smoothie, ale ne jako "základní ovoce").
 
  • Krok 3 - zlepšit chuť
Použití doplňkové chuti ovoce, aby jste posílily své zážitek se smoothie :-)
Například banán v smoothie je schopný skrýt chuť špenátu. Jahody nebo broskví zcela přidajé nový vynikající chuťový rozměr.
Při použití dvou nebo více různých druhů ovoce v zeleném smoothie, použijte více základní ovoce než na zlepšení chuti. Například, dva banány na jeden šálek jahod poskytne příjemnou kombinaci chuťí při zachování krémové texturu.
Moje oblíbené chuťové směsi jsou:
- Banán (základní ovoce) s jahodou
- Mango (základní ovoce) s ananasem
- Hruška (základní ovoce) s pomerančem
- Jablko (základní ovoce) s borůvkami
Zkuste také koření vanilka, hřebíček, skořice, nebo dokonce kajenský pepř (skvělý s čokoládou ze syrového kakaa). Ochucené proteinové prášky také změní celkovou chuť, takže to mějte na paměti při míchání ovoce.
 
  • Krok 3 - pulzace
Musíte sami vyzkoušet zda váš mixér dokáže vložené ovoce a zeleninu dobře umixovat. Většina mixérů má tlačítko pulze a se mixovaná směs pohybovala a umixovalo se vše. Lepší mixéry toto zvládnou bez nutnosti pulzace. 
 
  • Krok 5 - vyberte si listovou zeleninu
Tmavé zeleniné listy jsou tu pro to, aby vaše smoothies měl supersílu!
Nebojte se, chuť bude skvělá. Když se mísí ovoce a zelenina tak sladká chuť ovoce vítězí a navíc je to skvělý způsob jak dostat zeleninu do svého jídelníčku.
Začněte s čerstvým baby špenátem, pak pokračujte římskému salátu, mangoldu a dokonce až k pampelišce.
 
Zelená smoothies chutnají nejlépe při použití 60% sladké ovoce a 40% greeny, podle objemu.
 
  • Krok 6 - mixování
Doba mixování opět záleží na tipu mixéru a to 30 až 60 sekund, cílem je, aby vznikla hladká krémová hmota, bez zelených kousíčků.

Nenechávejte mixér běžet více jak minutu, aby se zabránilo oxidaci a ztrátě živin. Pokud váš mixér není schopen do minuty udělat požadovanou konzistenci je čas na změnu mixéru :-)

Zelené smoothie posilovače.

Získejte více ze svého smoothie!
Vaše zelené smoothie je výživné samo o sobě, ale pokud si opravdu chcete něco přidat, pak zkuste tyto mocné superfood smoothie zesilovače:

  • Zkuste syrové kakao (čokoláda) pro větší lahodnost a antioxidanty
  • Goji bobule poskytují ještě více bílkovin a beta-karoten
  • Používejte Maca prášek pro energii a vytrvalost
  • Mořská zelenina (řasy) přidají jód
  • Pořiďte si omega-3 mastné kyseliny pomocí Chia nebo lněného semínka
A nyní jděte a udělejte si své první lahodné smoothie!

Začněte s oblíbeným začátečnickým receptem, a pak pokračujte s dalšími dle vlastní chuti.