Otázky a odpovědi: Fakta o zelených smoothies

Zelená Smoothies a kalorie / cukry / fruktóza / sacharidy

  • • Kalorie: mnoho lidí se ptá, jestli není 350 kalorií zelného smoothie příliš mnoho. Odpověď je ne, pokud pijete zelený koktejl jako jídlo (což je to, co dělám a doporučuji). Zelené koktejly by neměly mít méně než 300 kalorií. Pokud jsou vaše každodenní požadavky na příjem kalorií například 1600, a budete jíst třikrát denně, budete potřebovat 533 kalorií na jídlo.

Detox a čištění

  • • všechny druhy ovoce a zeleniny usnadňují detoxikaci těla. A pokud chcete podpořit větší očistu těla, tak se ujistěte, že používáte pouze organické složky, vyhněte se živočišným produktům, sušeným potravinám a další sladidlům během detoxu. Také cvičení je velmi přínosné.
  • Zde je několik tipů, jak udělat lahodně silný detoxikační koktejl

Nákup, skladování a čerstvost

  • • jak dlouho vydrží smoothie v lednici: zůstanou čerstvé v chladničce po dobu až 24 hodin, ale ztratíte některé živiny. Postupně se také bude měnit chuť a dojde k odlučování vody. Smoothie vám však vydrží v ledničce  2 až 3 dny, je potřeba si to vyzkoušet. Osobně mám nejraději čerstvé smoothie, popřípadě ráno připravené a přes den popíjené.
    • pokud máte možnost, kupujte bio, zase je to o preferencích a také o ceně, ale poznáte to lehce na chuti. Pro dokreslení si můžete vyzkoušet udělat čerstvou šťávu koupenou z běžného obchodu verzus bio (soukromého pěstitele)
    • vyhýbejte se geneticky modifikovanému ovoci a zelenině, zase mohu jen doporučit najít si vlastního prověřeného pěstitele

Zelená Smoothies vs. Zelené šťávy- Co je lepší?

"Jaký je rozdíl mezi zelenými šťávami a zelenými smoothies, je jeden lepší než druhý?"
Existují velké rozdíly mezi zelenými šťávami a zelenými smoothies. Zelené smoothie jsou výživově mnohem vhodnější než zelené šťávy a celkově více podporují zdraví.

Míchání vs. Odšťavňování: Jaký je rozdíl?

Míchání je proces důkladného míšení celého ovoce a zeleniny na koktejl (typicky zelená smoothies). Zelená smoothies jsou vyrobeny v mixéru.
Odšťavňování je proces extrakce kapalného obsahu celých potravin přes speciální odšťavňovače. Vlákno je poté zlikvidováno.

6 důvodů, proč jsou Zelená Smoothies mnohem lepší než štávy

  1. zelená smoothies poskytují celkovou výživu - zelená smoothie jsou stále celé jídlo, kompletně i s vlákninou a všemi živinami. Šťávy, na druhé straně, nejsou celé jídlo. Vláknina byla odstraněna, spolu se všemi živinami, které se odstraňují s vlákninou. Vzhledem k tomu, že vláknina je důležitá pro správnou funkci trávicího traktu a celkový zdravotní stav, nemá smysl je z potravin odstraňovat.
  2. smíchaná zelená smoothies oxidují pomaleji než šťávy - často se doporučuje pít zelené šťávy co nejdříve poté, co se udělají. Důvodem pro to je skutečnost, že šťávy jsou velmi citlivé na oxidaci v důsledku způsobu, jakým jsou zpracovány. Experimenty ukázaly, že šťávy oxidují mnohem rychleji, než zelené koktejly. Zelená smoothies neoxidují tak rychle, a udrží si většinu svých živin pro delší časové období.
  3. Vláknina zpomaluje absorpci cukru - zatímco obsah cukru ve sladkých plodech není zdravotním problémem pro většinu lidí, šťávy vyrobené ze sladkého ovoce, bohaté na zeleninu (mrkev, řepa), se můžou v podstatě stát koncentrovaným sladidlem. Zelená smoothies, na druhé straně, jsou složené z vlákniny, která zpomaluje vstřebávání cukru na zdravé úrovni.
  4. mixování trvá kratší dobu - mixování je mnohem rychlejší než odšťavňování a také méně náročný proces, včetně následného mytí.
  5. zelená smoothies zasytí - zelená smoothies zasytí a udrží spokojenost do dalšího jídla. Šťávy ne. Jedním z důvodů je to, že koktejl obsahuje vlákninu, jakož i všechny další živiny, které by jinak byly ztraceny v odstraněné vláknině, odšťavňováním. Můžete také přidat proteinový prášek, avokádo, ořechová másla, bobule goji, které přidají další kalorie a bílkoviny. Šťávy jsou méně výživné.
  6. zelená Smoothies jsou vhodné jako náhrada jídla. Můžete jimi nahradit snídani, svačinu či oběd. Při pití šťáv mám pocit, že jsem na dietě . Hustá textura zelených smoothies plně zasytí a dodá potřebnou energii do nového dne.

Takže, jsou zelené šťávy nezdravé?

Neřekla bych, že občasné pití zelených šťáv je nezdravé. Mám ráda zelené šťávy z pomeranče, ananasu, brokolice, celeru a čerstvého zázvoru. Ale zelené šťávy nejsou hlavní součástí mého jídelníčku. Zelené šťávy spíše používám jako součást odlehčovacího, očistného dne.

Spoléhat se příliš na zelené šťávy, zvláště když děláte šťávy půst, může být škodlivé pro vaše zdraví. Půst může narušit váš metabolismus. Pití ničeho jiného než šťáv zbavuje vaše tělo zásadní vlákniny a dodává velkou dávku rychle vstřebává cukrů do krevního oběhu.

Musím si přidávat do smoothies zelené listy ?

  • nemusíte, ale doporučujeme to! Zelené listy jsou bohaté na vápník, železo, hořčík, vitamin A (jako beta-karoten), C, K a mnoho vitamínů B. Jsou také bohaté na chlorofyl a antioxidanty. Většina lidí nejí dostatek listové zeleniny každý den, takže jejich míchání s ovocem v smoothie je nejlepší způsob, jak dostat více zeleného do naší stravy.

Kolik zelené smoothies bych měl pít v jednom dni?

  • • snažím se vypít alespoň 1 litr denně, což je spousta listové zeleniny. Nejčastěji piji 1-2 litry zeleného smoothie během dne - jeden na snídani a jeden na večeři. To je asi 400 až 500 kalorií každý.
    • pokud začínáte, bude to pro vás pravděpodobně příliš mnoho. Začněte s 0,5l smoothie postupně se propracujte až na 1l.

Je to v pořádku používat mražené ovoce smoothie?

  • pravidelně nechám zmrazit jahody a banány, když jsou na prodej, a nebo si je kupuju již mražené.
  • Zmražením se sice zničí některé živiny, ale ne tolik, abyste se museli bát, obvzlášť pokud budete jíst dostatek čerstvých, zralých, nemražených a syrových potravin. Snažte se nepoužívat příliš mnoho mražené ovoce. 
  • pití a jídlo ledově studené (nebo horké) může narušit trávení nebo způsobit poškození. Nejlepší je pít zelený koktejl při pokojové teplotě, ale pokud chcete mít nápoj chladivý, stačí přidat pár kousků mraženého ovoce a osvěžující nápoj je na světě.